Акустичні процесори

Акустичні процесори в магазині МузЛайн
Процесори для акустичних систем-це електронні пристрої, які призначені для контролю і роботи зі звуковим сигналом. Важко уявити собі сучасну звукорежисуру без застосування процесорів: вони різні в своїх функціях і з їх допомогою здійснюються певні маніпуляції зі звуком, для поліпшення або зміни його якості. Процесори бувають трьох видів:
- Настільні (блок для роботи з сигналом + футсвіч)
- Підлогові (універсальний блок)
- Рекові (мульти інструментальні процесори ефектів з кріпленням в рек)
Область застосування акустичних процесорів
Процесори для акустичних систем можна зустріти практично у всіх відрослях, що стосуються звукорежисури. Їх використовують з DJ-обладнання, в студійній, концертній, а іноді і репетиційній діяльностях. Широкий попит на процесори цілком обгрунтований: сучасні стандарти якості звуку вимагають ретельного контролю над сигналом, аж до його детального редагування. Ціна процесорів різна-чим серйозніше сфера застосування, тим, відповідно, і вище вартість.
Функції процесорів для акустичних систем
В основному, такі процесори виконують такі функції:
- 1) Розподіл широкосмугового звукового сигналу на окремі частотні діапазони
Мабуть, одна з найголовніших завдань спікер-процесорів. Так як складовими звукового комплексу є спеціалізовані випромінювачі, які працюють в обмеженому частотному спектрі, завдання процесора «розбити» ці частоти по діапазону. В результаті, звукова панорама виходить розгорнутою і об’ємною, що позитивно впливає і на якість самого звучання.
- 2) Функція " Limiter»
Основне її завдання-це зменшення динамічного спектру, шляхом його стиснення. Лімітер допомагає запобігти перевантаженню сигналу( кліппінг), вирівнюючи його динаміку. У порівнянні з компресором, лімітер налаштований на більш жорстке стиснення і агресивність по співвідношенню вхідного сигналу до вихідного (ratio 10:1 – 60:1). Ще одна перевага лімітера над компресором-це моментальна індикація найгучніших піків, тому для отримання максимального результату, досвідчені звукорежисери встановлюють лімітер після компресора.
- 3) компресія
Кожен мало-мальськи знайомий з поняттям» зведення " звукорежисер стикався з компресією, адже компресія – це один з найважливіших етапів звукової обробки. Грамотне володіння компресією здатне "виділити», «розгойдати», або ж "ущільнити" атаку міксу і кожного інструменту окремо. Налаштування компресії здійснюється за допомогою п’яти регуляторів, що взаємодіють один з одним:
- Поріг (Treshold)
- Співвідношення (Ratio)
- Атака (Attack)
- Відновлення (Release)
- Компенсація гучності на виході (Gain)
Спростити роботу для початківця звукорежисера допоможе автоматичний режим, який є на деяких компресорах. Дана опція встановить збалансоване стиснення сигналу, що звільнить новачка від необхідності тривалої настройки.
- 4) еквалізація
Ще одна функція процесорів для акустичних систем. З еквалізацією знаком кожен-вона дозволяє підняти або вирізати певну частоту, остаточно утворюючи характер звучання. Щоб краще відчувати найдрібніші звукові зміни використовуйте навушники або гарнітура.
Конструкція і структура акустичних процесорів
Весь функціонал процесорів для акустичних систем організований в блоки обробки. Первинним є маршрутизатор (конфігурація звукової системи), а слідом йдуть:
- Блок Delay
- Блок EQ
- Кросовер-блок (секція виходів)
- Блок компресії
Управління процесором здійснюється за допомогою регуляторів на лицьовій панелі, на яку часто виводять і найнеобхідніші функції (mute, швидкий доступ до найбільш використовуваних блоків і т.п.).
Вибір і покупка акустичного процесора в Музлайн
Враховуючи кількість функцій, процесори для акустичних систем, як правило, використовуються в професійній сфері і вимагають від користувача великих знань і умінь в цій галузі. З їх допомогою можна "розібрати" звук до найдрібніших деталей, надати йому нових фарб і читаності, в злагоді з кращими традиціями сучасної якості.